Google AdWords Hesap Yönetimi

Bir arama motoru olan Google ve ona bağlı ağlar üzerinde reklamınız için bir araç olan Google AdWords hesap yönetimi, günümüzde başlı başına bir uzmanlık dalıdır. İnternette hangi özellikleri taşıyan kitlenin hedefleneceği, reklamınızın hangi dönemlerde, hangi günlerde hatta günün hangi saatlerinde yayımlanacağı gibi konuların hepsi bu uzmanlık alanına girer.

Dijital reklam yatırımınızın boşa gitmemesi, yatırdığınız her kuruştan en yüksek verimi alabilmeniz için, işletmenizin AdWords hesabının bir uzman tarafından yönetilmesi önemlidir. Uzmanlarımız sizin için en verimli ve etkili kampanyaları oluşturup olası en düşük maliyetle, olası en yüksek dönüşümleri alabilmeniz ve daha fazlası için gerekli donanıma sahiptir.

Google AdWords hesap yönetimi hizmeti almanın işletmenize sağlayacağı faydaları özetlersek:

  • Yatırım bütçenizin boşa gitmesini önler.
  • Olası en düşük maliyetlerle olası en yüksek dönüşümleri almanızı sağlar.
  • Reklam maliyetleri, hedefler, dönüşüm başına yatırım maliyeti gibi birçok etkeni ayrıntılı şekilde ölçümleyebilir ve ayrıntılı, fakat anlaşılır raporlarla kampanyalarınızın performansını izleyebilirsiniz.
  • En şeffaf ve ölçümlenebilir reklamcılık sistemlerinden biridir.
  • Marka bilinirliğinizin artmasına büyük katkısı vardır ve rekabet şansınızı yükseltir.

Sıkça Sorulan Sorular

Search Engine Marketing (SEM), yani arama motoru reklamcılığı demektir. Hedef kitlenizin konumu, demografik özellikleri, hatta kullandığı cihaza göre dahi kullanımı farklılık göstermektedir. O pazarda hangi arama motorunun kullanım oranı yüksekse o arama motoru üzerinden reklamınız verilmektedir. Bu arama motorları; Google, Yandex ve Bing vesairedir.

Potansiyel müşterileriniz sizi arama motorları üzerinden bulmaya çalışır. Bu noktada ilk arandığınızda karşılarına çıkmadığınız takdirde ya rakibinize rezervasyonu kaptırırsınız. Arandığınızda kullanıcıların karşısına çıkan arama sonuçlarında olabildiğince üst sıralarda yer alarak çıkmak ve size yönelmelerini sağlamak en önemli amaçtır.

Gelişen teknolojik dünyada artık her işletme kendi teknolojisi ile var olmaya ve kârlılık oranlarını arttırmaya çabalar. Bunu yapabilmenin başlıca yolu tesisinizin web sitesi üzerinden doğrudan ve aracısız alınan rezervasyonlar gelir. Bu tür doğrudan rezervasyonlar, işletmelere uzun vadede ve her defasında doğrudan rezervasyon yapma ihtimali oldukça yüksek olan sadık müşteriler kazandırır. Web sitenizde yüksek yatırımlara mal olan yüksek teknolojili yatırımlara gerek yoktur. Kullanıcının kolaylıkla işlem yapabileceği, anlaşılır ve güvenilir içeriklerden oluşan bir web sitesi ihtiyacınızı fazlasıyla karşılayacaktır.

Bir web sitesi ve rezervasyon motoru (internet booking engine) rezervasyon alabilmek için tek başına yeterli değildir. İnternet ortamında görünür ve erişilebilir olmak ve bunu sağlamak için de SEM çalışmaları yapmak gerekir.

Kullanıcılar rezervasyon sürecinde %83 oranında konum araması yapmaktadır. Konum aramalarına hangi bölgelerden talep olduğu belirlenip işletmenize ait özelliklerde otel arayan potansiyel müşterilerde işletmenizin marka algısı oluşturulacak şekilde pazarlama yapılır.

Sizin adınıza farklı kanallardan verilen reklamlar, kendi web siteleri üzerinde işlem gerçekleştirmelerine yönelik yapılan çalışmalardır. Bu rezervasyonların da size her zaman bir komisyon maliyeti bulunmaktadır. Hem komisyon maliyetinden kurtulmak hem de kendi web siteniz üzerinden rezervasyon yapabilmek için kullanıcıları kendi işletmenize yönlendirecek reklamlar yayımlamanız gerekmektedir.

Müşteri bilgileri her dijital pazarlama faaliyeti için çok değerlidir. Özellikle sadece belirli bir kitleyi hedefleyip, reklam yayını yapabileceğimiz birçok reklam modeli bulunmaktadır.

Search engine marketing harcaması kesinlikle gider kalemi olarak değerlendirilmemelidir. İşletmenize satış gelmesi için harcanacak ve ROI’lerinizi artıracak bir tutardır.

Search engine marketing sayesinde potansiyel gördüğümüz yeni konumlar en ince hedefleme kırılımına(demografik hedefleme) kadar hedeflenir ve sizin bulunduğunuz konuma talep gösteren kullanıcıların karşısına çıkabilirsiniz.

Müşteriler arama motorlarında arama yaptığında, sonuçlar arasında işletmenizin web sitesini görmezse, sizin adınıza reklam yapan diğer kanallar üzerinden rezervasyon yapmaya eğilimli olurlar. Bu da size komisyon bedeli olarak yansır. Aramam motoru reklamcılığının fiyatlama mantığından dolayı, kendi marka adınıza reklam yapmak, bir üçüncü tarafın sizin adınıza reklam yapmasından çok daha düşük maliyetli olacaktır. Kendi marka adınıza reklam vermek ihmal edilmemesi gereken bir konudur.