kanal-yoneticisi

Neden Bir Kanal Yöneticisi Kullanmalıyım?

Günümüzde bir otelin konuk ağırlama sektöründe varlığını sürdürebilmek için internette var olması ve internette var olmak için de “OTA” denilen rezervasyon siteleriyle çalışması kaçınılmaz hâle geldi. OTA’ların iş modeli ve rekabet etkenleri hesaba katıldığında da bir otelin ne kadar çok rezervasyon sitesiyle çalışırsa rekabet şansının o kadar yükseleceği gibi bir çıkarımda bulunulabilir. En büyüğünden en küçüğüne kadar birçok otelin yaptığı da budur.

Ancak birden fazla internet rezervasyon sitesiyle çalışmak; tüm güncel fiyat girişlerinin tek tek yapılması gerekliliği, rezervasyonların çakışması, “overbooking” denilen mevcut oda sayısından fazla rezervasyon alınması gibi dezavantajları da beraberinde getiriyor. Bu da müşteri memnuniyetsizliğine, şikâyetlere ve internet ortamında işletmenin itibarının zedelenmesine neden oluyor.

İşte; kanal yöneticisi tek başına tüm bunları önlüyor, hatta fazlasını yapıyor. Bir kanal yöneticisi kullanarak birlikte çalıştığınız tüm rezervasyon sitelerindeki, hatta Küresel Dağıtım Sistemindeki (GDS) fiyatlarınızı tek bir noktadan güncelleyebilir; rezervasyon çakışması gibi memnuniyetsizlik ve şikâyet yaratacak durumlardan kaçınabilirsiniz.

Kanal yöneticisinin size sunduğu faydaları şu şekilde özetleyebiliriz:

  • Farklı kanallardan yapılan rezervasyonların çakışmasını önler.
  • Mevcut oda sayısından veya ayrılan kontenjandan fazla rezervasyon yapılmasını önler.
  • Fiyatlarda yapılan değişiklik ya da güncellemeleri, Küresel Dağıtım Sistemi (GDS) de dâhil olmak üzere, tüm çevrimiçi (online) kanallar üzerinde uygular.
  • Rezervasyonlarda karışıklık çıkması gibi durumlar yüzünden ortaya çıkan şikâyet ve memnuniyetsizliklerin önlenmesine destek olur.

Kanal Yöneticisi ile online satış kanallarınızı hızlı, güvenli ve kolay yönetin. Mevcut kanalları görmek için tıklayınız.